Suatu kelahiran

Assalamulaikum W.B.T.

Alhamdulillah satu lagi kelahiran baru yang tiba dalam hidup aku. Kelahiran putera yang ketiga insyallah akan membawa suatu lagi sinar bahagia dalam rumahtangga aku . Setiap kita akan melalui alam ini selepas alam rahim dan sebelumnya dinyatakan alam ‘luth mahfuz’.

Sedikit paparan kehidupan melalui gambar dapat diabadikan menjadi ingatan dan kenangan. Jadi rajin-rajinlah simpan gambar untuk kenangan orang lain..bukan untuk kita semata-mata.

edit 1

**gambar yang sempat aku ‘shoot’  masa kat ‘labour room’. 

Aku baru je blaja ambik gambar ni guna DSLR yang baru  ..ngan kawan baik aku Mr Acai (glamour dia nih) ganas jugak dio ambik gambar ni. Aku pun tak faham kenape orang panggil bilik tu labour room (bilik bersalin)..rugi saper2 yang tak masuk labour room nih masa wife dia bersalin.

Korang leh tahu betapa kuatnya seorang ibu itu melahirkan seorang anak. Baru kita tahu besarnya jasa ibu kita. Peritnya bermula sejak mula perutnya diletakkan alat mengesan pergerakan ‘baby’. Sejak kiraan bukaan ‘cm’ bukan bukaan shuttle speed  DSLR  tu.

Dari kiraan 3cm aku yang berada di sebelah ni pun mula berzikir dalam hati…doa tak putus2 agar semuanya selamat. Sejak kiraan itu hinggalah tiba ke bukaan ke 10cm baru kepala baby leh kuat dengan betul dan selamat.

Itulah ada kes bila bukaan tak berjaya gambar yang diambil pun tak jadi…hee.heee bila bukaan tak cukup ke tahap maksimum 8cm dan ke atas doktor akan jalankan proses kelahirkan melalui ‘ceaser’ lah…atau bedah. Korang tatap le ada sikit gambar yang x seberapa ni..Nanti aku sambung lagi perasaan seorang suami tunggu saat kelahiran ni..

wajah isteri atas bed dalam labour room
wajah isteri atas bed dalam labour room
ni dah siap dibersihkan dah..tunggu nak azan kat telinga
ni dah siap dibersihkan dah..tunggu nak azan kat telinga

 

P.S: kata orang setiap anak telah ditentukan rezekinya oleh Allah. Tapi jangan pula kita malas nak berusaha untuk rezeki kan anak2 kita.


4 thoughts on “Suatu kelahiran

  1. Tahniah awe atas kelahiran hero ketiga dalam keluarga..:) semoga korang sekeluarga diberikan rezeki yang lebih lagi, insyaallah. tahniah juga atas kemunculan blog ni. Pasni blehlah coret apa2 yang patut kat sini untuk dikongsi bersama..gambar2 makin ada kemajuan, tahniah!!

    1. Ko yang jadik guru memang la aku cepat belajar…moga ko murah rezeki bro..sebab ko tak kedekut bagi ilmu…dapat rezeki anak pulak tahun depan ni…leh la ko shoot kat labour room tu….cari angle lagi sadusss…

  2. tahniah we…
    bile nak ade heroin plk..
    hehhe..
    nanti ade ms buleh la ngeteh we..
    ajk sifoo skali..amcm…
    haha

    1. TQ Bro cots…heroin?? Tunggu acai dulu dapat hero.. nanti nak berbesan senang ambik gambar free je…hee..hee….sifoo tu sibuk je musim haji ni..tengok pun kejap2 je…nanti aku ajak dia ngeteh sama2…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s