Belajar Ambik Gambar Kawin

Salam, ari ni ada masa sikit sebab aku lepas raya ni aktiviti ‘marketing, bergerak perlahan sikit. Cuma sekali sekala aktiviti ‘marketing’ musim raya ni berlangsung secara tak langsung di majlis ‘open house’ . Masa tu leh la nak ‘market’kan product ke services ke apa-apa ke….

Jadi kepada kawan-kawan photographer tu leh la tunjuk kehebatan korang masa tu. Orang kata dalam marketing ni malu tu kena buang ke tepi dulu. Baru masukkan apa kelebihan korang. Jangan marketing je power tapi follow up Aku dah hampir masuk 6 tahun buat marketing secara tak formal la kut. Leh la saper2 nak share ilmu ni.

Pose muka kat ‘client’, gerak badan, percakapan dan mcm2 lagi….ni dah lari dari tajuk atas ni.

Jadi layan la sikit gambar yang aku belajar ambik masa kenduri kawin kat kampung aku hari tu. Kat sana mana ada orang ‘hired’ OP ni mahal2. Jadi aku kena jadi OP mak su aku…mak andam dia ni…masa raya ari tu. Job dia masa raya sampai 5 tempat sehari. Pening aku tengok.

Gambar2 ni banyak aku belajar dari sifu aku acai. Thanks bro. Nanti banyak lagi… dah siap adjust bagi cun aku post la lagi ya. Ni kira job pertama ku la. Nanti aku citer apa pulak pengalaman pertama ambik gambar orang kawin ni.

edit1

edit4

edit3

Terima kasih kepada mak su aku bagi peluang aku gambar pengantin ni. Nanti aku siap buat album contoh bagi kat mak su aku ni. Tapi aku tengah belajar lagi sekarang untuk tambahkan ilmu ambik gambar ni. 

Terima kasih jugak pasangan yang very cool walaupun panas terik sebelum  hujan lebat petang tu.


2 thoughts on “Belajar Ambik Gambar Kawin

Tinggalkan Jawapan

