Akad Nikah : Hana & Hisyam

Salam. Entry ni baru berkesempatan nak masukkan sikit gambar akad nikah yang diambil semasa sesi belajar dengan sifu ‘acai’.

Tunggu otai-otai lain (kerul, saifulfaiz dan cots) dah masukkan dalam blog masing2 baru aku boleh masukkan aku punya hasil.

Korang layan la dulu gambar2 yang sempat aku cilok ambik masa acai n cots tengah jalankan dia punya tugasan. Tugasan ni adalah sifu acai punya..cots tag along dia..dan aku ni ‘follower’ sambil belajar dari mereka berdua ni..

hana8

hana7

DSC_2467

eweb4

hana4

hana6

hana10

hana11

hana13

hana12

hana2

Sepanjang aku belajar ambik gambar tersebut baru aku tahu susahnya nak jadi fotograper yang baik. Aku dapat belajar banyak benda dengan acai dari segi PR dengan pengantin, mak ayah dia, keluarga dia, tetamu2 yg datang dan dengan semua orang lah termasuk tok imam. Selain tu bagaimana nak ambik angel best….betul ke aku cakap ni sifuu??

Ada cerita lucu masa majlis akad nikah tersebut yg telah acai cerita dalam blog dia…korang bacalah kat <a href="http://blog.faisalrahim.com”>faisalrahim.blog.com. Masa tu aku pun hampir dua hari tergelak sorang2 bila teringat hari kejadian. So, fotografer memainkan peranan penting dlm merakamkan moment2 tersebut.

Apa-apahal aku nak ucapkan banyak2 terima kasih pada acai yang mengizinkan aku menggunakan ‘tele lensnya’ yang aku baru tahu memang best dan sepanjang hari tu aku banyak menggunakan len fish eye kesayangan acai. Mata ikan tu memang superb….cuma aku masih lagi belajar dengan kemampuan yang ada dan atas bimbingan sifuu acai dan kawan2 sperti cots, kerul dan saifulfaiz yang hadir sama masa hari bersanding di dewan MBSA.

Nanti aku uploadkan kan lagi gambar2 yang aku ambik dalam dewan besar MBSA dan sesi ‘outdoor’ dengan geng2 otai yang dikepalai oleh acai. Aku akan hormati acai sebagai sifuu aku dalam bidang ni. Kalu ader saper yang nak cari ‘tukang ambik gambar’ aku memang rekemen korang cari acai. Memang puas hati..sebab bro ni selagi dia tak puas hati ambik gambar selagi tu dia tak balik umah. Sampai pengantin pun puas hati dengan hasil kerjanya.

Aku pun berharap aku boleh mencontohi beliau w’pu aku masih baru. Jadi layanlah gambar yang aku ambik ni…
TQ jugak pada pengantin Suhana dan Hisyam yg sporting dalam memberikan pose2 yang terbaik…jangan malu2 nak ambik gambar…nanti korang gak nak tengok gambar tu….

W’slam. Tunggu lak gambar kat dewan MBSA dan Outdoor…


14 thoughts on “Akad Nikah : Hana & Hisyam

  1. Rajin la ambik gambar,tahniahla sebab pandai ambik gambar loni dan selamat berblog.Aku nak minta mu upload gambar kukrk lih tak sebab ado cikgu kat sekolah aku dia budak kukrk dan junior kite satu tahun.Dia pun nak tengok kawan2 yang masih dia kenal..Bukan ape nak cari balik kawan2 yang lost contact ni.Anyway good luck dalam kerjaya kau..

    1. Terimo kasih bro…sudi singgah sini, nanti aku kena cari balik gambar2 tu…saper nama junior kito tu??

      Sekolah mu tok sir wat prpgram ngan zakat ke? Leh aku turun sekolah mu….

  2. Waaaaa, cayalah awe..walaupun tanpa flashpun gambar2 ko nampak agak ok..nanti kalau ada rezeki ko beli flash mesti lagi cantik gambar2 ko nanti..:)

    Apapun aku ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi follow aku dua hari aritu..Aku lum terer lagilah we nak panggil sifu..aku pun banyak lagi yang kena belajar cam ko..kita sama2 belajar ye..mana2 ilmu yang aku tahu aku dengan senang hati kongsi ngan ko..tanya jelah mana2 yang masih tak faham tu, insyaallah aku jawab mana yang aku tahu..:)

    Apapun, thanks awe, sian mung berseorangan sekarang kat sini..mesti rindu ngan anak bini..insyaallah kalau ebrkesempatan nanti boleh join shoot lagi untuk mantapkan skill lagi..:)

  3. Tak pe acai..imam shafie pun panggil seorang yahudi tu guru w’pun yahudi tu cuma ajari dia macammana nak bezakan anjing jantan dan anjing betina.

    So aku just hargai apa ilmu yang aku dapat dari ko…Thanks cai…aku nak ikut ko lain kali…kali ni dengan flash pulok aku bawak…hee..eee

  4. asmah bt ismail-mu ingat lagi ko?lawoknyo dah satu thn setengah dan nak habis sekolah br nak jjk kasih dan dio ingat aku ni junior dio.Tanya punye tanye ruponye dia junior kite.Pasal pameran zakat tu nantila aku tanye pihak yang berkenaan kat sekolah.Tp mungkin tahun depanla.Mungkin bawah panitia agama kut.

    1. asmah….rasa mace ingat lagi, dia doh kawin ko? kalu tak aku leh jadi fotografer dio…haa….haaa. Ko rekemen la bagi pihak aku…

      Aku dah belek2 dok gambar KUKRK dulu tu…mu tahu dok wadi keno ke tali gantung….moga2 dia dapat tukar rayuan lagi…

  5. caya la bro..kalau aku blh, hari2 aku nk tag dgn acaii kakaka..aku tak pandai nak komen tapi gambo2 ko ni dh nampak peningkatan dh..bagus2.. tu la istimewanya kalau berguru..cepat belajo.. kalau sorg2 cam aku nih..mmg susah..kipidup bro..

    1. Salam bro zenn, tak de apa yg lebih dan yg kurang..mcm ko kata jgn malas nak belajar…dgn saper pun kita boleh belajar ya tak?

      29 Nov kawan ofis kitaorg kawin kat felda triang…ko tahu tak tempat tu..ntah2 ko OP dia..heee..hee leh aku tag ngan ko pulok….

  6. asmah tu dah kawin doh..tp bru anak sorang jah..Aku pun terkejut ngan wadi ni..Bakpo sapa jd camni sekali.Aku harap hukuman akan berubah lagi.Terkejut aku tengok sebab gemuk dio loni.dulu kurus jah..

  7. salam bro zakh..,

    teruskan usaha dan skill dalam fotografi ni.saya amat berminat untuk jadi penonton blog nih..skill dah cun.ada sesetengah gambar tu mmg mengasyikkan..sampai nak tgk 2 3 kali..ada maksud kat gambor tu..tulisan pada gambar2 cuba pelbagaikan.sure mantop..

    sekian…komen2 membina dariku..
    smoga terus suksess…

Tinggalkan Jawapan

