Outdoor Family Potraiture: Hatta’s Family Part 1

Salam. Tarikh 27 Disember 2009 akan menjadi detik yang akan aku ingati dalam melangkah ke dunia menjadi ‘tukang ambik gambar’ yang baru belajar bertatih. Alhamdulillah dengan izin Allah akhirnya aku dapat juga ambil tugasan sendiri untuk mengambil gambar ‘family potraiture’ seperti yang aku idamkan.

Terima kasih kepada sahabat baik aku Hatta dan isteri beliau yang memberi kepercayaan pada aku untuk merakam detik2 ceria family mereka. Walaupun pada tarikh asal untuk untuk sesi ini hujan turun dengan lebatnya dan dengar khabar ramai sahabat2 yg menunda sesi outdoor pada hari sabtu 26 Disember. Dan aku juga terpaksa menunda harinya. Kalau majlis kawin mahu tak mahu kena gak ambik gambar rasanya…sebab semuanya dah ditempah dan disewa..termasuk pakaian dan tukang ambik gambar yang banyak tugasan di hari lain.

Sedikit gambar muqaddimah dari aku untuk Hatta’s Family di sekitar Masjid Negeri dan Tasik Shah Alam. Nanti next entry aku masukkan lebih banyak gambar dan cerita.

Terima kasih Ieja dan Darwisya yang comel sangat walaupun susah nak senyum. Nanti gambar2 akan menyusul lagi dalam part 2.

Nota: Kepada Pn Wahida’s family tarikh 3 Januari 2009 kita jumpa ambik gambar yang cantik2 kat Putrajaya. Kalu sifu aku free aku ajak dia sekali.


6 thoughts on “Outdoor Family Potraiture: Hatta’s Family Part 1

  1. salam awe…thanks a lot dari aku n family…smalam wisya bad mood sket..hehehe..nak mintak adik kot…hahahaha…anyway, dah siap album nnti halooo aku yer…next time, kita ambil gambar bila wisya dah pandai jalan plak…
    kpd kawan2…cepat2 tempah sesi photografi kat awe bagi merakamkan detik paling berharga utk family kita…esok dah tua2…potrait ni akan menjadi kenang2 buat kita…
    ‘kenang ku dalam doamu’….

    1. W’slam, okeyah Ustaz hatta. Semalam okey je..kalu awal semalam lagi banyak kita leh rakam detik2 yg best kan. Wisya plak dah nak gelap baru nak okey…baru tengok dia senyum…apa pun korang memang best…aku cuba buat yg terbaik…nanti boleh jadi menatu aku anak ko ni…

      1. ops sori ek..itu wisya bakal menantu i yer..i dah lame cop..
        papepn tq..xsabo nk tgk gambo family aku plak..gambo aku yg xcantik xmo masuk ek..masuk yg cntik2 saja..ngehngeh…

  2. salam awe..
    tahniah we..
    ko dh mulakan usaha kedepan…
    xsabar aku nak tunggu gmbr seterusnya..
    mst makin byk tempahan lepas ni..
    hehehe..
    nnti ko bljar post processing plk ngn sifoo..
    mst makin mantop..
    kudosss awe..😉

    1. Terima kasih sahabat…sejak mula kenal ko kat Taman Tamadun Masjid kristal..aku dah pasang azam akan ke depan je…bukan perut ke depan macam sifuu acaii…hee..hee. Tak tahu lak aku kalu ko pun jadikan perut acaii sebagai idola. Aku tengah banyak belajar lagi ni…POST POcessing tu aku tak tahu lagi cots…nanti aku tuntut ngan acaii.

      Note: ada lagi tak gambar anak2 aku yg ko ambik kat masjid kristal hari tu…leh send kat kawe tak??…yg mana okey nak jadikan contoh…

Tinggalkan Jawapan

