Outing:Bukit Broga,Semenyih

Salam, entry kali ni pulok pasal xpdc bersama sahabat2 photographer yang telah banyak memberi tunjuk ajar kepada aku dan kawan2 yang baru dalam bidang ambik gambar ni. Sahabat2 photographer seperti acaii,cots,piown,adiman,man,zaki,fazli dan beberapa sahabat2 yang lain aku baru kenal dan jumpa.

Kalau korang nak tengok lagi gambar boleh tengok kat blog2 diaorang ni. Ada gak citer2 best dari diaorang ni. Tapi yang penting memang satu pengalaman yang baru dan best buat aku.

Ok. Layan la sikit gambar hasil pembelajaran hari tu bermula jam 6.30 pagi dah mula ‘hiking’ dan turun semula jam 9.45 pagi. Letih tapi berbaloi2…








Ni baru belajar ambik gambar cam ni..sifu2 ajar








Indahnya ciptaan Allah bila kita lihat dari sudut2 yang jarang kita lihat. Baru aku rasa kecilnya aku dibumi Allah ini. Makna hamba itu sebenarnya luas.

Nota: Jumaat aku n family dan beberapa rakan se’ofis’ akan ke Melaka buat program ala-ala ‘family day’. Moga program tersebut akan menjadi sesuatu yang mengeratkan kita sesama sahabat. Dan aku akan dapat mandi kat waterpark lagi. Kawan2 yang nak posing kat kolam renang macam kat majalah mangga tu bolehlah..haa…haa


23 thoughts on “Outing:Bukit Broga,Semenyih

  1. Salam awe ~ waa.. lawa la we gmbr menanti ufuk tu. yg tu pling lawa pd ak. lepas ni ko leh la amik part time model we. ak tgk ko ada bakat. ekekekee..

    ~ we, korgnye tournament MAIS bile ek?? nk tau jee..

    1. W’salam Din, timo kasih bro. Aku rasa ko pun leh jadi model kitaorang Din. Aku lupa ada satu gambar ko..nanti aku masukkan gambar closing la kiranya.

      Tournament MAIS 27 Mac kat tempat lama dulu DIn. Aku kalu ikutkan nak jugak import trio yg naik johan dulu tu…tapi tengok keadaan la. DAtang la nanti…

  2. waaaaa, cayalah awe..:) thanks untuk ko sebab sudi join aku ngan member2 naik atas ni..best gak sesekali bangun pagi2 buat aktiviti camni kan,hehe..:) lenkali kita pergi tempat2 lainlah..nanti kalau nak carik fitness budak2 bola boleh kita pergi sini..:)

    1. Salam Sensei, banyak yg aku dapat belajar masa naik kat sana selain dapat membersihkan paru2 aku. Tima kasih sensei kenal kan aku ngan kawan photog yg lain…nanti ada lagi nak buat xtvt camni maklm la lagi..aku insyallah ok untuk jadi model terbang2 lagi..hee..sebab perut aku leh cover lagi….

    1. Salam Puan Anis…leh je kalu ko pun nak panjat bukit ni..ko kan dulu Wataniah. Sungguh indah ciptaan Allah Anis bila kita dapat lihat dari sudut2 yang berbeza…

      Melaka mana tempat best nak ambik gambar…

      1. dulu wataniah… skrg wanita dan ibulah… dah lama tak maintenance kaki ni… mesti pancit awal2 lagilah

        appaaaa lagi… water world la… wuuuhuuu…

      2. Haa..haaa..bagus2. Dah jadik ibu dah. Tapi exersise jgn lupa…jaga kesihatan tu kira penting jugak…nanti tak de lah pancit tayar…

  3. waa.. awe.. timekasih. susah2 je. lawa gmbr tu we. wat gmbr profile pun cun tu. aku minta yea we. dan timekasih skali lg kerana bawa ak g sana. kalo xda ko xsmpai agknye ak. almklumlah tpt tu ak xfamiliar..

    27hb tu sabtu kan?? rsnye ak leh la dtg tgk korg main. bg moral support. 28hb tu rsnya ak ada tournament futsal. kirenye xclash la. kalo line clear InsyaAllah ak dtg..

  4. Wahh..ada tournament futsal kat ofis ko ke Din??..kami LZS pada Futsal punya tournament insyallah 3 April. Okeylah kalu ko datang le aku selit2 kan kalu aku injured nanti..hee..hee

  5. bukan ofis punya tp tournament luar. hehehee.. korg comfirm la ye 3 April?? gudluck.. gudluck gak tuk tournament MAIS nt… ko main jgn le smpai injured. susah team JDK nt. hehehee..

    1. Salam otai…terima kasih singgah sini. Takde lah cantik baru nak bertatih. Best gak dapat jumpa geng2 korang ni. Okey nanti kalu nak bersenam roger la lagi. Aku copy gambar2 aku lompat kat FB ko ya…gambar perut acaii bila nak kuar??

  6. cun pic… soklan sama aku nak tanya… sebab aku tanya yg sama kat acai… mcm mana nak kasi langit biru tua takde awan mcm tu?😀

    ps: aku penah naik broga ni masa kena induksi thn 2006… penat

    1. Salam faisal, terima kasih singgah kat sini. Gambar saya biasa je nih…baru gak belajar. Langit tu memang pagi tu dia ‘plain blue’ cuma kena adjust sikit kat kamera f stop bukak kecik sikit ngan iso rendah dan shutter speed bagi ngam2. Betul ke apa aku cakap ni?? hee..hee. Banyak buat experimen gak. Biasa nak lagi nampak biru lebih naik saya adjust sikit tone kaler guna CS.

  7. kalau nak cabaran sebenar,tryla mendaki puncak frim leh naik jambatan gantung yg perghhhh!!
    sengal2 tulang…….gayat beb

Tinggalkan Jawapan

