Akad Nikah:Fadhil & Nurul


Muqaddimah: Akad nikah Fadhil dan Nurul

Salam aku tertarik dengan satu entry sahabat photographer aku yang otai dalam bab ambik gambar-gambar ‘wedding’ ni. Dalam entry tersebut ada dibicarakan tentang ‘apa guna sorang jurugambar berbayar dalam majlis perkahwinan anda’. Terbuka mata jugaklah aku dengan apa yang ditulis.

Sebagai seorang yang masih belajar ambik gambar ni tentu aku masih lagi mencari-cari idenditi gambar aku sendiri. Apapun thanks kat ‘piiown’di atas info yang ber’maksud’ tu. Dan aku juga cukup setuju dalam tradisi dunia foto tu sebenarnya ada seni yang perlu seorang photog tahu dan faham akan nilaian gambar yang diambil. Rupanya ambil gambar ni bukan saje sebab hobi, carik duit lebih, main cekup je, nak cari yang murah tetapi hasil seni tersebut membawa makna nilai pada sesuatu gambar yang diambil.

Jadi jika kita mengambil gambar ‘wedding’ atau apapun event lain jangan diabaikan segala apa yang ada disekeliling perjalanan majlis tersebut. Kadang-kadang gambar setitis air mata akan menjadi satu nilai gambar tersebut ‘tak ternilai’ bagi tuan empunya diri. Yang aku dapat kat sini ialah seorang photog perlu peka akan seni yang ada makna bukan tak bermakna. Aku pun tak faham apa yang aku tulis ni. Kee..kee.

Nota: Nanti aku uploadkan lagi gambar-gambar akad nikah ni. Gambar kat atas tu pertama kali aku guna lens wide angle hasil pinjam dari sensei acaii. Thanks sensei. Ada masa ku nak belajar guna lens lain plak….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s