Hari Anugerah Quality

Salam, ari ni rajin sikit up load blog. Kali ni kawan-kawan seofis mintak masukkan gambar2 masa malam anugerah perkhidmatan cemerlang 2009 yang berlangsung 4 Jun yang lalu kat dewan Ballroom De Palma Shah Alam.

Malam tu selaku AJK majlis aku pun tak melepaskan peluang mengambil gambar kawan-kawan bergaya di majlis tersebut. Tema batik. Berbekalkan kamera cabuk aku dan meminjam lens 70-200mm ofis bersama sifuu acaii yang jugak AJK program dan fotografer ofis. Aku tak lepaskan peluang belajar ambik gambar dalam dewan di waktu malam. Dinding dewan pulak keliling warna merah. Aku pulok tak de ‘speed light’..maka jadi lah merah2 sikit gambar. Ini lah yang dikabarkan oleh sifuu acaii dari awal2 lagi kat aku. Cuma malam tu niat nak belajar ambik ‘moment’ candid dengan tele ofis. Thans acaii n iwan yang bagi pinjam tele tu….aku guna ISO paling tinggi untuk kamera cabuk aku ni….hsilnya noise agak bersepah…tapi jadi macam ‘effect’ edit pulok…cehhh ayat nak cover gambar banyak noise….

Ok layan lah dulu gambar…yang aku terpaksa edit banyak sikit untuk hilang warna merah yang terpantul…Layan. dan tahniah kepada yang menang malam tu…anda semua memang yan tebaik..dari ladang.

























Malam tu semua nampak hepi-hepi je. Tambah pulok dengan jenaka bersahaja dari MC majlis yang korang semua kenal Fedtri Yahya dari TV3. Kira berbaloi panggil beliau jadi MC majlis kali ni. Persembahan nasyid pulok ialah bekas kumpulan Faizal Tahir iaitu kumpulan Mirwana.

Jumpa lagi tahun depan. Moga kalian semua bekerja dengan sepenuh hati dan penuh ikhlas..pesanan untuk diri aku sendiri sebenarnya.


10 thoughts on “Hari Anugerah Quality

  1. Salam man, best2 tapi harga pun best man nak dapat satu…..x biasa lenguh tangan dibuatnya…Acaii kata kalu nak best kena guna monopod lagi tak gegar…

    Ko pun makin best aku aku nengok gambau2nyo….

  2. Cayalah awe, mung dah kena tukar body baru ni,hehehe..:)
    nanti kalau aku upgrade body baru ko amik murah2 lah d80 or d90 aku tu,hehehe..mybe bawah RM1K je sebab member baik,hehe..
    Amik flash dulu awe, ko dah terer tak pakai flash..rasa belajar pakai flash plak,hehe

    1. Cayalah sifuu aku dah nak tukar D3 plak ke?? Makin mnatop la gmbar2 pengantin nanti….untung la saper2 yg ambik sifuu aku jadik fotografer korang…

      Tang body tu nanti kawe jumpo demo….baik punya tawaran nih….air tangan sensei..

  3. Salam awe..
    waa.. rezeki tu we. jgn dilepaskan peluang ni. kalo xmo ak nk. hehehee..
    dlm mlm anugerah ni siape yg dpt we?? mu dapat tak??

  4. Haa..tu la din. Aku dah discuss ngan Sifuu. Insyallah. Malam tu aku n acaii AJK je. Aku tak dapat. Yang dapat malam tu staf lama En Yusmizan (agihan). Xpe Din ade rezeki lain tahun la pulak kitaorg dpt.

Tinggalkan Jawapan

