Sedekah

Salam. Sedekah. Indah bila disebut. Rasanya kat negara kita ni ramai orang yang pemurah. Ramai yang senang bersedekah. Tu sebab ada ramai peminta sedekah. Kat kaki lima ada. Kat kedai makan ada. Kat depan rumah pun ada. Kat stesen minyak pun ada. Yang terbaru yang aku lihat sekarang kat simpang lampu isyarat pun ada. Ramai juga dari kita akan menghulurkan bila diminta. Tak kurang juga ramai yang menolak, mencemuh dan merungut. Ada tu kadang-kadang lihat orang sama saja datang dan menjadi peminta sedekah. Itu kat negara kita. Aku kat negara lain pun masih ada yang lebih teruk.

Aku pernah tengok citer ‘slamdog milioner’. Citer hindustan yang box office tu. Ada babak budak-budak diculik untuk dijadikan peminta sedekah. Mereka dibutakan mata, dipotong tangan dan dicacatkan supaya mendapat simpati orang ramai. Aku pun rasa yang ada kat pasar-pasar malam tempat kita ni pun mereka yang teraniaya ini. Apapun jika kita bersedekah pastikan kita bagi dengan ikhlas hati. Aku jugak selalu mengajar anak-anak aku memberi sedekah kepada mereka ini ketika ke pasar malam. Supaya anak-anak aku faham apa maksud menolong orang yang susah. Apapun semua terletak dihati kita.

Ok layan gambar-gambar majlis persandingan pasangan Siti Noraini dan Fadzil. Solekan pasangan pengantin ini oleh sentuhan air tangan Dayah. Korang yang minat nak tempah beliau bolehlah jengok blog deyzezcolours.Tahniah buat pasangan ini.

DSC_1268

DSC_1293

DSC_1330

DSC_1302

DSC_1365

1d

DSC_1396

1a

1c

DSC_1445

DSC_1502

DSC_1489

DSC_1541

DSC_1545

DSC_1571

DSC_1586

DSC_1731

DSC_1667

DSC_1668

DSC_1683

DSC_1848

DSC_1654

DSC_1629
DSC_1759

DSC_1806

Sesi outdoor pasangan ini diadakan di Tasik Ampang Hilir, Ampang. Siap ada pelancong arab yang nak bergambar bersama pengantin.

DSC_1890

DSC_1894

DSC_1923

DSC_1928

DSC_2138

DSC_2093

1e

f

h

DSC_1942

Terima kasih kepada pengantin yang bekerja sama dengan ‘sporting’ sekali. Rajin senyum dan penat-penat pun masih memberi ‘pose’.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s