Majlis Sambut Menantu @ Bertandang

Salam, kebelakangan ni aku agak x sempat nak up laod gambar kat blog secepat yang mungkin. Tapi aku akan cuba juga. Minggu ni pulak sibuk uruskan peserta mendaki Gunung Angsi hujung minggu ni. Aktiviti kelab riadah dan kebajikan koperasi kitaorang. Ni kira kali pertama aku mendaki gunung. Paling tinggi pun sebelum ni naik bukit kat Taman Negara tu. Lepas tu naik Broga. Harap-harap kali ni aku tak pancit di tengah jalan.

Aktiviti macam ni boleh mencabar ketahanan kita. Boleh cabar semangat kita. Kadang-kadang aktiviti macam ni menyedarkan aku macammana la mereka yang bekerja menoreh getah di lereng bukit, mangait sawit, masuk hutan cari rotan boleh bertahan. Aku terfikir kerja aku kat ofis tu tak de berpanas, berhujan dan sejuk plak tu. Syukur pada Allah. Syukur apa yang aku dah ada sekarang. Aku kena kurang merungut dalam bekerja. Macam sebelum ni aku banyak merungut pulak. Hee..hee..tu biasa la kan?..Namanya apun ofis.

Ok layan sedikit gambar dari majlis bertandang Siti dan Fadzil. Kali ni memang lain sebab aku ‘first time’ buat outdoor dalam ‘Shopping Complexs’. Best gak. Sejuk je. Tapi nasib baik pengantin pun ‘sporting’ sebab ramai orang ooo dalam tu.

DSC_2155

DSC_2186

DSC_2196

DSC_2205

DSC_2211

DSC_2316

DSC_2366

DSC_2396

DSC_2421

DSC_2513

DSC_2634

DSC_2670

DSC_2678

DSC_2712

DSC_2736

Pengantin siap tukar baju sebab Fadzil ni kerja kat DBKL. Jadi dia ada baju uniform untuk majlis. Aku ingat Polis ngan Askar je ada baju cam gini. Cuma tak de pedang la.

DSC_2788

Lepas abis majlis aku bawa diaorang gi ‘outdoor’. Hari bersanding dah buat kat taman. Ari tu aku ajak diaorang buat kat dalam ‘shopping complexs’. Kira idea yang baru keluar spontan je. Tempat tu pun dekat ngan umah diaorang je. Lepas tu timbul lak idea buat ‘story’ macam diaorang keluar ‘couple’ dulu. Tengah-tengah tunggu bas ada orang mengurat. Jadi outdoor dulu lepas tu baru indoor kat dalam ‘shopping complexs’.Hee..heee. Sambung lihat gambar.

DSC_2916

DSC_2918

DSC_2924

Lepas dah mengurat berjaya, apalagi ajak la gi ronda-ronda atau orang sebut gi ‘window shopping’. Kira Siti ngan Fadzil ni menjadi tumpuan la kat dalam ‘shopping complexs’ hari tu.

DSC_3007

DSC_3066

DSC_3121

DSC_3165

Terima kasih kat Siti dan Fadzil. Ada masa kita jumpa lagi. Salah dan silap sepanjang aku ambik gambar korang harap dimaafkan. Apa yang kurang tu kelemahan diri aku sendiri. Selamat Pengantin Baru. Murah rezeki dan gembira sokmo.


2 thoughts on “Majlis Sambut Menantu @ Bertandang

    1. Salam Siti, saya pun banyak2 terima kasih atas layanan sepanjang berkhidmat dengan korang berdua.
      Moga terus bahagia dan sukses dalam kehidupan berumahtangga.
      Ada masa dan majlis lain bolehlah saya ke sana lagi.

Tinggalkan Jawapan

