Bertandang Pie & Tikah : Sijangkang

Salam. Akhirnya dapat juga aku upload gambar majlis bertandang sahabat sepasukan bolasepak aku Shafie atau panggilan manjanya Pie dan isterinya Tikah. Pie ni kalau dalam pasukan dia ni main ‘back up singer..opss striker’. Sebenarnya dua-dua pun dia boleh. Ok boleh tatap sedikit suasana majlis.

Keluarga Pie ni warga jawa. Bila masing-masing berborak aku ni jadi macam ayam dengar itik berbual-bual. Bila dia tanya aku aku bagi senyuman je lah. Nanti apa plak kata orang tua-tua. Tapi aku berazam aku kena belajar banyak bahasa selepas ni. Sesi outdoor Pie dan Tikah di adakan di kebun sawit belakang rumah Pie ni je. Semuanya tema hijau hari tu. Termasuklah tempat outdoor yang memang menghijau.

Tahniah buat Pie dan Tikah. Nanti kalau ada buat majlis Aqiqah anak pertama nanti jangan lupa ajak aku makan pulak. Terima kasih buat Wak Mabror, ayah Pie yang banyak mengajar aku berbahasa jawa ari tu. Ari tu aku ingat lagi. Tapi 2,3 lepas tu aku lupa dah apa yang aku dah belajar. Banyak makan semut gamaknya kau ni.

Terima kasih juga kepada pelawat blog aku ni. Sebarang komen dan cadangan adalah dialu-alukan. Cewahhh.


Tinggalkan Jawapan

