Aizuddin + Nurul Sofa Wedding

Salam, sekarang ni musim hujan telah bermula. Jadi kepada photografer cuaca memang menjadi satu cabaran dalam menghasilkan gambar seperti yang dingini. Tapi bagi seorang photografer yang kreatif perkara seperti ini tidak menjadi halangan untuk bekarya. Pemilihan lokasi outdoor perlulah sesuai dengan keadaan cuaca dan juga mestilah selesa buat pasangan pengantin. Ada juga aku lihat photografer yang berani mengambil gambar dalam keadaan hujan. Lenjun habis pengantin sekali dengan peralatan mengambil gambar. Itulah salah satu ‘risk’ jika anda mahu terjun dalam bidang ni. Sifuu aku selalu bagitahu perlulah merancang dari awal lokasi outdoor dengan peralatan yang cukup sekurang-kurangnya boleh melakukan outdoor sesi dalam bangunan atau pun rumah pengantin sendiri. Putrajaya adalah tempat yang terbaik dalam situasi mengambil gambar outdoor pada musim hujan sekarang.

Sedikit pengalaman membantu sifuu Acaii di Putrajaya hari tu. Dapat la aku belajar bermain dengan cahaya matahari di waktu petang.

Tahniah buat kedua-dua pasangan. Didoakan semoga rumahtangga bahagia ke akhir hayat. Aminnnn.


6 thoughts on “Aizuddin + Nurul Sofa Wedding

  1. Salam En. Zakuan… terima kasih ye snap pic nie… cantik2 semuenye…. mohon maaf ye andai ade kekurangan smsa majlis tempoh hari… tq =)

    1. Salam nurasyikin, gambar nurul Sofa ni outdoor nya kat Putrajaya. Kat bukit atas nak ke Hotel Shangri La, Putrajaya. Mudahnya taman atas bukit kat bulatan istana tu. Bila majlis nyer nak langsung kat sana ke?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s