Majlis Bertandang Mahmud + Hidayah, Bukit Rimau, Klang

Salam, hujung tahun aku kat pejabat memang adalah bulan sibuk melayan pelanggan-pelanggan datang membayar zakat ke kaunter. Macam biasalah, zakat dah sampai hujung haul masing-masing pun berpusu-pusu ke kaunter zakat. Sebenarnya kaedah bayar zakat dah banyak alternatif lain seperti perbankan internet, ejen bank dan pos dan juga melalui mailing pun boleh dibuat. Cuma, masih ramai yang suka datang kaunter zakat .Mungkin sebab lebih rasa lega menyerahkan sendiri duit dengan tangan sendiri, pastu tu pulak ada doa dari amil dan amilah. Sejuk rasa selepas didoakan. Apa pun cara korang nak tunaikan zakat, janji korang jangan bertangguh-tangguh. Takut pulak rezeki dari Allah pun ditangguh-tangguh.

Sempat sikit ‘upload’ gambar bertandang pasangan Mahmud dan Hidayah kat Bukit Rimau, Klang. Ayah Mahmud ni sebenarnya ialah ketua Hakim Syarie Selangor. Jadi tetamu-tetamu yang datang hari tu pun terdiri ramai dari ahli-ahli agama seperti Mufti, Pengarah Jais, MAIS dan ramai lagi lah. Mahmud ni juga ialah anak sedara kepada ‘arwah ustaz Asri’-penasyid kumpulan Rabbani. Aku rasa bertuah sangat dapat shoot keluarga diaorang ni. Ada juga sedara dari Singapore yang datang satu bas rombongannya.

Majlis bertandang ni memang tak de ‘outdoor’ atas sebab permintaan pasangan pengantin sendiri. Sebagai photogafer kita perlu akur dengan keputusan pelanggan kita walaupun kehendak kita lain. Tahniah buat Mahmud dan Hidayah.

Terima kasih kepada pengantin dan keluarganya yang memberi layanan yang terbaik. Rambutan hari tu memang ‘fresh’ sebab baru je dipetik dari pokok depan rumah diaorang je.


2 thoughts on “Majlis Bertandang Mahmud + Hidayah, Bukit Rimau, Klang

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s