Majlis Akad Nikah Faizal + Nurul, Tanah Merah, Kelantan

Salam, Faizal dan Nurul adalah pasangan pengantin dari negeri kelahiran aku, Kelantan. Untuk ‘job’ kali ni aku naik bas sahaja ke Tanah Merah, Kelantan. Lama betul dah aku tak ‘travel’ dengan bas ni. Masa belajar dulu ini memang pengangkutan utama aku untuk pulang ke kampung nun jauh di pantai timur. Kalau masa raya memang kitaorang berebut beli tiket bas. Takut tiket habis.

Rumah Nurul ni pun dekat dengan stesen keretapi Tanah Merah. Alhamdulillah tercapai jugak aku nak ‘shoot’ pengantin di landasan keretapi untuk majlis perkahwinan mereka. Terima kasih juga kat mak Nurul yang menyediakan aku ‘homestay’ untuk bermalam. Sikit gambar-gambar masa majlis akad nikah mereka. Tahniah buat pengantin baru ni.

Nurul ni di andam oleh ‘otai’ mak andam kat Kelantan. Dah agak berumur dah dia. Orang panggil dia ‘Su atau Ayah Su’. Seronok tengok dioarang ni bekerja. Sambil menunggu sebelum ke masjid untuk akad nikah aku borak-borak dengan mak andam ni. Ada jugak aku bertanya pengalaman-pengalaman mereka dalam bisnes ni. Mereka pun melalui macam-macam dugaan sebelum berjaya. Dapat jugak aku seketul dua ilmu dan pengetahuan hari tu dari orang lama. Kata orang kalau malu bertanya sesat jalan….sambung tengok gambar pengantin.

Sekali terima kasih dekat Nurul dan Faizal. Tak lupa juga keluarga. Sabar deh tunggu album korang. Saya akan buat yang terbaik biar puas hati.

Nota: Hari ni 31 Disember 2011 adalah hari terakhir untuk pembayar-pembayar zakat membayar zakat bagi tahun 2011. Hari ni jugak kaunter Lembaga Zakat Selangor dibuka dari jam 9 pagi hingga jam 9 malam. kalau korang tak sempat boleh juga membayar menerusi internet banking menerusi bank-bank korang yang dah biasa dibuat. Boleh telefon talian zakat selangor di talian 1 800 88 5353 atau layari portal LZS.


Tinggalkan Jawapan

