Welcome 2012


Gambar malam tahun baru: Masjid Negeri, Shah Alam

Salam, akhirnya 2011 berlalu dan datang pula 2012. Dan saat ini juga semua orang bercerita pasal azam tahun baru. Semua orang masing-masing mengharapkan yang terbaik dalam hidup. Semua orang nak supaya tahun baru lebih baik dari tahun yang sebelum ini. Bagi aku sambutan tahun baru kat Shah Alam kali ni agak berbeza dari sebelumnya. Tiada dentuman bunga api seperti kebiasaan.

Malam tersebut penganjur iaitu kerajaan negeri mengambil pendekatan menarik golongan muda dengan mengadakan program sembang santai yang di’host’kan oleh Zizan Raja Lawak dan panel Ustaz Azhar Idrus. Kehadiran memang diluar jangkaan penganjur. Semua orang terhibur dengan penyampaian ilmu agama dalam keadaan santai. Aku juga tak jangka kehadiran seorang ustaz yang sebelum ini ‘hit’ di You Tube juga mendapat tempat dihati masyarakat untuk bertemu beliau secara dekat. Populariti beliau mengalahkan ‘artis’ tanahair yang terkenal. Moga ilmu yang ingin beliau sampaikan secara dakwah sedemikian dapat meresap ke jiwa orang-orang yang dahagakan agama dan yang masih mencari agama. Moga tiada lagi melebelkan Islam agama yang ‘rigid’. Islam adalah agama yang universal atau syumul. Cuma kita yang masih dibelenggu ‘dungu’.

Nota: Azam aku tahun ini agar aku terus dapat menghayati dan mengamalkan agama dalam kehidupan diri dan keluarga. Sama-sama kita doakan. Amin.


2 thoughts on “Welcome 2012

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s