Majlis Perkahwinan Faizal + Nurul

Semalam bermulalah sesi persekolahan baru bagi tahun 2012. Macam biasa juga pejabat juga lenggang dengan staf-staf yang ada anak yang baru masuk ke sekolah terutamanya baru masuk darjah satu bercuti. Macam-macam ragam juga akan berlaku di hari pertama sesi persekolahan. Ada yang tak mahu ibubapanya meninggalkan mereka bersendirian. Ada yang menangis. Ada yang gembira. Ada yang macam tak apa-apa berlaku.

Aku masih ingat lagi masa mula-mula masuk darjah satu. Masa tu kat Kelantan bulan Januari masih lagi musim tengkujuh. Semua baju, seluar dan kasut baru habis basah kena hujan. Masih lagi aku ingat aku kena pindah ke kelas B sebab kelas A dah penuh. Nama aku kan mula dengan huruf ‘Z’. Tapi ayah aku tak kisah pun. Masih aku ingat lagi dulu darjah satu kena pakai seluar pendek. Tapi dulu ayah aku tak de kamera. Kalau tak mesti ada gambar aku berseluar pendek pergi sekolah. Lepas tu arwah mak aku letak air teh o dalam botol buat bekal. Aku ingat lagi beg sekolah pertama aku warna merah. Lepas tu aku suka bawak ‘stail’ sandang tali tu kat kepala depan. Dulu buku sekolah nipis je. Dulu rambut mesti sikit belah tepi je. Lepas tu ‘mak’ letak bedak putih kat muka. Nak kasi ‘hensem’. Kenangan dulu-dulu kan. Semua masih dalam ingatan. Tapi kalau ada gambar lagi boleh ditatap-tatap dan ditunjuk kat anak-anak aku sekarang.

Sambungan gambar Faizal dan Nurul di Tanah Merah, Kelantan. Pengantin yang paling banyak persalinan bajunya. Ada 6 pasang kalau tak silap aku la. Semuanya cantik-cantik dan padan dengan pilihan Nurul. Layan dan komen dialu-alukan.

Masa bersanding hujan turun agak lebat juga. Tapi petang sikit hujan dah reda dan dapat juga kitaorang buat ‘outdoor’ kat stesen keretapi Tanah Merah. Meriahnya ramai sedara nurul nak ikut sama sesi outdoor ni.

Terima kasih Nurul dan Faizal sudi memberi banyak ‘pose-pose’ menarik untuk klik detik indah mereka. Tahniah sekali lagi.


4 thoughts on “Majlis Perkahwinan Faizal + Nurul

Tinggalkan Jawapan

