Hari Kelahiran

Masa hujung minggu yang lepas masa aku hadir satu kuliah agama kat surau rumah aku ustaz Hamdan tengah menyampaikan berkaitan tajuk meraikan hari kelahiran Rasullah S.A.W. Aku cukup suka dengan kesimpulan yang dibuat oleh beliau tentang ramai sekarang orang mengatakan bahawa amalan ini adalah bidaah. Ustaz Hamdan bagitahu; hari jadi sultan pun kita sambut, hari jadi anak kita pun kita sampai bertiup lilin, ini pula hari jadi Nabi Muhammad S.A.W. Siapa yang lebih utama. Jadi beliau menambah lagi, jika sesuatu amalan baik seperti amalan memuji Rasullah kita tak nak buat jangan sampai kita bertindak atau menjatuhkan hukum untuk menghalang orang lain untuk melakukannya.Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.


Teaser pasangan Hafiz dan Saiyidah

Nota: Tahniah dan terima kasih kepada isteri aku yang telah selamat melahirkan putera ke-4 aku yang diberi nama Muhammad Firdaus Waiz. Nanti gambar-gambar si kecil ni akan banyak menghiasi blog aku ni. Hee..hee. Terima kasih kepada sahabat-sahabat yang mengucapkan selamat dan datang ziarah.


3 thoughts on “Hari Kelahiran

Tinggalkan Jawapan

