Majlis Akad Nikah Hafiz + Saiyidah: Kota Bharu, Kelantan

Malam selasa lalu aku berkesempatan menghadirkan diri satu majlis ilmu yang membicarakan satu hadith menyebut tentang ‘setiap amalan itu dimulakan dengan niat’. Ini adalah salah satu hadith yang paling lazim dan selalu kita dengar. Memang semua benda yang kita buat memang datang dengan niat dulu. Allah S.W.T Maha Pemurah. Setiap niat yang baik akan dicatit amalannya walaupun kita belum lakukannya lagi. Kalau niat buat jahat amalannya akan dicatit bila amalan tu dah berlaku. Alangkah bagusnya agama Allah ini. Dengan niat pun ia telah memandu kita dalam menentukan gerakkerja kita seharian.

Jadi setiap hari sebelum keluar rumah selalulah berniat untuk melakukan perkara-perkara kebaikan. Moga hidup kita pun selalu ke arah yang positif dan kita menjadi orang yang berfikiran positif. Cewahh macam ceramah Dr Azizan pulak. Aku tak pernah pergi pun. Harga ceramah dia pun boleh tahan gak. Tapi ramai orang yang datang. Padahal dalam pengajian hadith dah ada ajar tentang perkara ini. Kita je yang jarang nak mendengar huraian hadith Rasullullah. Pengajian ni pun ‘free’ je kat surau-surau. Tapi ‘belenggu’ memang banyak menghalang kita untuk ke majlis ilmu. Ingatan untuk diri aku sendiri juga.

Sedikit gambar majlis akad nikah sahabat aku Hafiz dan Saiyidah yang telah bergelar suami isteri. Aku mohon maaf di atas kelewatan up load gambar kalian. Lepas ni insyallah akan menyusul gambar-gambar majlis seterusnya.

















Nota: Sebarang pertanyaan untuk ‘booking’ majlis kawin bolehlah emailkan saya di awemerahmerah@yahoo.com atau lihat FB saya zakuan awe


One thought on “Majlis Akad Nikah Hafiz + Saiyidah: Kota Bharu, Kelantan

  1. Dear friend
    I was in a group of tourist from Iran that we meet you at Berjaya Hill (Japanese Village) and you took a photo from us with a bride and grome and you said that you will upload the photo on facebook but I checked and I couldn’t find that . I couldn’t send masage on your facebook to let you know and there was no email address . I hope you read this and reply me. I have a photo from that day that I can send you to memorize … please contact me . dastaran@yahoo.com
    http://www.facebook.com/nabi.dastaran
    thanks

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s