Hanif + Yati : Kuala Terengganu

Bismillahirahmanirahim. Alhamdulillah ari ni baru boleh up load gambar setelah lama PC aku ada masalah teknikal. Bulan April dan awal Mei kat opis kerja hakiki pula agak padat dan perlu disiapkan dengan segera. Tetapi kerja-kerja shooting dan editing tetap aku teruskan macam biasa pada belah malam. Inilah rutin photografer picisian…hee..hee.

Yati dan Hanif ialah adik ipar aku. Diaorang nak juga aku yang shoot diaorang. Tapi pada hari kenduri aku tak dapatlah nak cover penuh macam majlis-majlis psangan yang lain. Aku kenalah juga menolong sedara-sedara buat kerja kenduri. Ni pun kira celup-celup ngambik gambar. Mana yang sempat lah ya adik iparku…ngeee….selamat menjamu mata gambar nikah diorang. Masa hari bersanding ada satu kejadian yang agak menyedihkan berlaku, sampai sesi ‘outdoor’ pun terpaksa dibatalkan. Yang tu sambung citer kat bawah.











Hari bersanding macam biasa ramai tetamu yang datang. Maklumlah mertua dah lama tak buat kenduri. Hampair semua tetamu yang dijemput hadir. Lauk pauk pun sekejap je habis. Nasi pula bertambah masaknya. Orang kata berkat kenduri kalau tetamu ramai datang. Tapi selalu orang sebut ‘malang tak berbau’. Pada petang hari bersanding berlaku kes kecurian dalam bilik pengantin. banyak jugalah duit dan barang-barang yang hilang. Hilang ‘mood’ pengantin nak keluar bergambar. Mujur masa berlaku tu tetamu dah beransur reda. Berani betul orang yan buat kerja macam ni. Patutlah Allah buat hukum hudud. Bagi semua orang takut nak buat benda-benda macam ni. Layan gambar Majlis persandingan.





















Gambar-gambar pengantin banyak diambil dilokasi pelamin hari tu. Sesi outdoor dibatalkan disebabkan kes kecurian tersebut. Peristiwa macam ni lah yang merisaukan photografer jika berlaku. Maklumlah photografer ni orang luar dan bukan sedara mara. Jadi buat pengantin jika photografer mohon izin untuk bersolat di ruang tamu rumah berilah izin walaupun kami ni disuruh bersolat di bilik pengantin kadang-kadang tu. Mohon jauh perkara ini berulang dan sama-sama lah kit ingat dan memberi ingat.











Tahniah keluarga aku menerima ahli baru lagi. Moga cepat menimang cahaya mata. Harap-harap kali yang ‘girl’ pulak. Setakat mertua 5 cucunya semuanya ‘baby’ girl.

Nota: Mat Nor bila pulak nak naik pelamin.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s