Solemnized Fansuri + Nurija, Rawang

Bismillahirahmanirahim,

Ada satu pepatah mengatakan “Air yang tenang jangan disangka tiada buaya”. Banyak benarnya pepatah ini. Dalam suasana negara kita yang aman dan damai ini jangan kita terlalu mengambil sikap sambil lewa bahawa kita tak mungkin akan digugat. Semangat dan perpaduan sepertimana yang diajarkan oleh Islam adalah satu petunjuk yang jelas dan perlunya kita menjadi ummat yang kuat. Kejadian di Lahad Datu adalah satu contoh yang kecil di mana perkara besar tidak mustahil akan berlaku. Jadi sama-sama lah kita terutama saudara seagama berganding bahu atas dasar yang satu iaitu agama Islam. Agama yang syumul dan diredhai Allah. Al-Fatihah buat perajurit yang telah bergadai nyawa untuk negara.

Coretan gambar pasangan dari Sungai Besar bertemu jodoh dan membina masjid dengan pasangan dari Rawang. Nice and very friendly couple. Tahniah buat korang berdua.

11a2a3a324567910111213141517161819

Sesi outdoor dijalankan di sekitar masjid tempat akad nikah ini. Lagipun ia akan menjadi ingatan kepada pengantin tempat di mana ikatan yang dibina terpahat dalam sejarah hidup. Apa yang penting korang kena senyum dan senyum je….

2021222425262728293031323334353637

Nota: Ada yang sudah bertanya dan menempah untuk aku merakam detik indah mereka sehingga hujung tahun ini. Insyallah doakan aku sihat untuk menjalankan tanggungjawab ini.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s